Wki

Hvordan å memorere en kortstokk

Tenk å kunne huske rekkefølgen av kortene i en hel kortstokk (eller to) så raskt som de kan håndteres. Hemmeligheten av kort tellere er en hemmelighet ikke mer. Bruke minne palass teknikk under, du kan også lagre et tilfeldig (eller stablet) kortstokk i orden med en visning. Det tar litt tid å sette opp og mye trening, men når du har fått det ned, vil du være i stand til å imponere vennene dine.

Trinn

Hvordan å memorere en kortstokk. Memorere rim "åtte konger truet med å spare fem og nitti dronninger for en syk knave" dette er rekkefølgen kortene rekker vil kjøre i 8-k-3-10-2-7-9-5-q-4-en -6-j.
Hvordan å memorere en kortstokk. Memorere rim "åtte konger truet med å spare fem og nitti dronninger for en syk knave" dette er rekkefølgen kortene rekker vil kjøre i 8-k-3-10-2-7-9-5-q-4-en -6-j.

Stablet dekk metode (juks)

  1. 1
    Memorere rim "åtte konger truet med å spare fem og nitti dronninger for en syk knave" dette er rekkefølgen kortene rekker vil kjøre i 8-k-3-10-2-7-9-5-q-4-en -6-j
  2. 2
    Pugg ordet "jaget" dette er rekkefølgen de draktene vil kjøre i CHSD
  3. 3
    Ordne dekk i henhold til mønsteret, 8c-kh-3s-10d-...
  4. 4
    Bruke dette i magiske triks som krever en forhåndsavtalt dekk eller later til å ha "utenat" det

Minne palass metode

  1. 1
    Bygge et minne palass. Et minne palass er et sted i tankene dine (ofte basert på et virkelig sted) med mange rom som du kan "plassere" ting eller mennesker i at du kan assosiere med ting du må huske. Deretter, når du trenger å huske disse tingene, du mentalt "gå" gjennom rommene. Bygging av et minne palass tar litt tid og utholdenhet, men når du har det, kan du bruke den til omtrent alt du trenger å huske.
  2. 2
    Pugg følgende rekkefølge:
    • A = 1, B = 2, c = 3, D = 4, E = 5, F = 6, G = 7, H = 8, I = 9 = 0 O. Bemerk at det ikke ti, bare 0. Zero blir O (høres ut som oh) for bekvemmelighet. Det ser det samme.
  3. 3
    Tenk på et tosifret tall. Nå konvertere den ved hjelp av tabellen ovenfor for å bokstaver:
    • For eksempel: tenk på 34.. Ta tre. Ved hjelp av fingrene, telle ut brevene til 3, A, B, C. Må det for 4, D. Så du har CD. Nå kommer den vanskelige biten. Du må liksom knytte disse brevene, CD, med en person.
  4. 4
    Lag en liste over 100 personer. Bruk nummeret alfabetet beskrevet ovenfor for å komme opp med 100 personer som har første og siste initialer relateres til hvert nummer fra 00 til 99.. Du kan bruke kjente mennesker, venner og kolleger, hvem det tar for deg å få 100 mennesker. Som et eksempel, ta nummer 48. Dette ville oversette til DH (4 = D og 8 = H), slik at du kunne liste Damon Hill, den berømte billøp mester. For å memorere en kortstokk, selvsagt, trenger du bare 52 mennesker, men å ha 100 vil være nyttig for andre sammenhenger også.
  5. 5
    Tilordne en handling til hver av 100 personer. Handlingen for Damon Hill, for eksempel, kunne logisk være å kjøre en racerbil. Handlingen du tildeler til hver person kan være alt du vil, så lenge det er noe du sterkt forbinder med denne personen og kan lett huske. Du må også sørge for at hver person har en unik action. Det er den harde delen, men det er veldig viktig.
  6. 6
    Tildele hvert kort en person og en handling, ved hjelp av denne metoden. For eksempel vil seks av klubbene oversette numerisk til 63 (av 6 er fortsatt et nummer, og "C" i "klubber" er lik 3 i henhold til tabellen ovenfor.) Ditt nummer 63 person kan være Frank Capra, regissøren av den klassiske Filmen "Det er en Wonderful Life". Hans handling kan regissere en film mens i snøen. Dermed seks av klubbene blir Frank Capra. Drakten i spar utgjør en vanskelighet fordi det er ingen Tallekvivalenten til bokstaven "S" i tabellen over. For å løse dette, kan du gjøre spader lik en annen bokstav enn 3 (kløver), 4 (ruter), eller 8 (hjerter). En enda enklere måte, kanskje, er å bare gjøre 6 = S i stedet for F.
    • Husk at bildekort er viktig, også, så sørg for at du har en person og en handling for disse kortene. Siden alle dine tall vil nå bli tatt (bortsett tallet "1", som du kan tilordne som ess), må du rett og slett pugge navn for billedkortene. Siden systemet dekker alle kort unntatt knekt, dronninger og konger, trenger du bare å huske 12 mennesker utenfor systemet.
  7. 7
    Kontroller at du har alle dine mennesker og deres handlinger utenat. Du bør være i stand til å umiddelbart se for person forbundet med noen nummer fra 00 til 99., samt de personer tilknyttet hver av bildekort.
  8. 8
    Pugg et dekk ved å plassere hvert kort i hukommelsen palass. Når det gjelder tid til å faktisk huske på dekk, bare legge kortene inn i rommene i ditt minne palass. Dermed, hvis det første kortet er seks av klubbene, kan det være lurt å plassere Frank Capra på første stopp i hukommelsen palass (foran skritt for eksempel).
  9. 9
    Gå gjennom minnet palasset for å huske hva kortene har blitt snudd og i hvilken rekkefølge.

Double pegword metode

  1. 1
    Studer artikkelen memorisere en liste med tall og rime ord å lære å bruke pegwords. Det er et ganske enkelt konsept.
  2. 2
    Studer artikkelen huske tall du må være flink til dette å bruke trinn 3
  3. 3
    Lær disse pinnene for tallene 1 til 52:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
0 slips Noah ma rug loven sko ku eføy pai
10 tær padde tenåring tid dekk håndkle undervise (er) taco TV tub
20 nese mutter nonne Nemo nair spiker hakk nuke kniv knott
30 mus vollgrav månen mumie klipperen mule matche krus film mopp
40 rose stang neshorn ram feil rulle mort rake taket tau
50 lasso lokk løve

Hvis noen av disse er vanskelig å huske, gjøre opp din egen

4.Learn disse pinnene for kortene:

En 2 3 4 5 6 7 8 9 10 J Q K
C Cat Kan Kam Kjerne Kull Kontanter Cookie Hoste Capo Saken Club Krem Konge
H Hatt Hone Skinke Hare Hill Hash Hog Hoof Hippie Slange Hjerte Dronning Hengslene
S Suit Sol Sum Sår Seil Sash Sokk Sikker Såpe Saus Spade Steam Syng
D Dato Dune Dam Dør Doll Dash Dock Dive Deb Dose Diamant Drøm Drikk

For disse pinnene, er den første bokstaven det samme som dress, er Den siste bokstaven (A-10 10 behandles som 0) fra større system, er Jack navnet på drakten, Kongen og Dronningen (slags) rim med ordene "kongen" og "dronning". Som med den forrige listen, hvis noen av disse gir deg trøbbel, utgjør en av dine egne.

5.Associate kortet knagger med nummertastene knagger. Hvis din første fem kortene er KC, 9D, 10S, 3 H, 8C, visualisere en konge (King of Clubs = "konge") iført et slips (knytte = 1) for det første kortet, en debutant (Deb ni av diamanter) på Noahs arc (Noah = 2) for den andre, Din mor (ma = 3) gjør (eller dekkes til) saus (saus = 10 i spar) for det tredje kortet, en skinke (3 av hjerter = skinke) på rye (rug = 4) sandwich, og en politimann (5 = lov) hoste (8 av klubber = hoste) for det femte kortet.

6. Praksis. Praksis. Praksis. Øyeblikkelig memorere et helt dekk er litt av en prestasjon. Ikke forvent å komme dit med en gang.

Tips

  • Du kan bruke denne metoden, og minnet palasset å huske noen lang rekke av tall, samt mange andre ting. Se relaterte Google for detaljer.
  • Kombiner handling av en person med en annen person. Når du trenger å huske mange forskjellige ting (en hel kortstokk, for eksempel), kan du finne det lettere å kombinere en person med en annen persons handling for å spare tid og "rom" i hukommelsen palass. For eksempel anta det første kortet som kommer opp er seks av klubbene (Frank Capra) og den neste er fire av hjerter (Damon Hill). Du kan da se for Frank Capra kjøre en racerbil i stedet for å dirigere.
  • Lag en liste over personer du er kjent med og som du kan bildet. Det er svært viktig at du kunne levende se personen i tankene dine.
  • Denne metoden kan ta mye tid å etablere, men i det lange løp er det vel verdt det. Når du har alle dine assosiasjoner minnet du vil være i stand til å sakte huske rekkefølgen på en kortstokk. Med praksis vil du være i stand til å huske kortene svært raskt.
  • Du kan endre systemet til å fungere best for deg, men alltid være konsekvent. Hvis du bestemmer deg for eksempel at 6 = S i stedet for F, 6 må alltid være lik S.