Wki

Hvordan å tenke på hva du skal trekke

Noen ganger virker det som den vanskeligste delen av tegningen overfor den blanke siden. Her er noen tips og triks for å hjelpe deg å tenke på hva du skal tegne.

Trinn

Hvordan å tenke på hva du skal trekke. Varm opp med en to-eller tre-minutters "gest skisse" av et objekt eller person i sikte.
Hvordan å tenke på hva du skal trekke. Varm opp med en to-eller tre-minutters "gest skisse" av et objekt eller person i sikte.
  1. 1
    Doodle. En av de beste måtene å få kreative juices flowing er å gi slipp på forventninger og se hvor det øyeblikket tar deg. Selv om du bare gjøre squiggles, vil det få deg inn i stemningen for å sette blyant på papir. Enda bedre, kan en form eller tekstur pop ut på deg og foreslå noe mer alvorlig å tegne.
  2. 2
    Varm opp med en to-eller tre-minutters "gest skisse" av et objekt eller person i sikte. Dette kan være et selvportrett hvis du slår på web cam og se på skjermen eller sette opp et speil. Bruk et egg timer og prøve å tegne det du ser i løpet av tre minutter. Dette er en stor varme opp fordi du ikke forventer at det skal komme godt ut eller er ferdig, men kan overraske deg selv på hvor mye du kan komme ned på så kort tid. Det er også lettere å få venner til å posere for to minutter gester enn for femten eller tjue minutter om gangen.
  3. 3
    Lek med farger. Hvis du tegner med farger, prøv å blande ulike de sammen og se hva som skjer. Hvilke farger tiltrekker eller intriger deg? Hva minner de deg om? Åpne en boks med fargeblyanter, pasteller, fargestifter, eller olje pasteller, slik at du kan se alle fargene i spekteret rekkefølge. Alternativt kan du prøve palett generere verktøy på nettet. Tillat deg selv å fritt assosiere farger med gjenstander, stemninger, og scener.
  4. 4
    Prøv noe enkelt at du har tegnet mange ganger før. Noen ganger kommer tilbake til det grunnleggende kan hjelpe deg å komme forbi en fryse hvis du mister jobben i tegningen evne. Hvis du praktisert tegne øyne i uker, trekke litt mer med variasjoner. Hvis du liker å tegne blomster, start med en blomst og deretter bygge en scene rundt det. Starter med noe trygt vil ikke bare hjelpe deg å bygge tillit, men også minne deg på at det tok praksis for å få bra på den tingen - akkurat som det vil ta praksis å mestre en ny teknikk.
  5. 5
    Introspect. Hva er viktig for deg? Hva føler du akkurat nå? Hvordan vil det slå ut i et bilde?
  6. 6
    Se deg rundt. Hva er i dine omgivelser akkurat nå? Er det spesielle eller vanlige? Hvis du ønsker å starte med noe enkelt, sette opp et stilleben avtale med objekter som er utgangspunktet kuber, sylindere, eller kuler (ex. en ugjennomsiktig kopp, en boks, en bok, en tennisball). Skisse dem raskt og skyggelegge dem til å se tredimensjonalt. Selv om det kan virke grei, vil denne oppgaven tvinge deg til å ta form, tekstur, dybde, og andelen samtidig og skulle vise en langt større utfordring enn forventet.
  7. 7
    Trekke fra et fotografi. Hvis det er ingenting rundt å tegne og du har nok stilleben av søppel i rommet ditt, gå på jakt etter bilder som kan være av interesse å tegne.
  8. 8
    Tegn ting du liker. Er du spesielt glad i hagen? Hunder? Du kan se på motivet i detalj, så velg noe du ønsker å utforske.
  9. 9
    Gjøre noe annet. Hvis du sitter der og stirrer på en side, og ingenting kommer til tankene, finne noe annet å gjøre på en stund. Ofte vil en endring av fokus bidra med kreativitet. Paradoksalt oppvasken eller huset rengjøring og husarbeid er bra for å stimulere kreativitet, okkuperer de venstre hjernen med organisering og rydding, frigjør din rett hjernen til å dagdrømme og utvikle en kløe å tegne. Dette fungerer for å skrive også.
  10. 10
    Still deg selv en utfordring. Er det noe du alltid har ønsket å trekke godt, men aldri trodde du kunne? Nå kan være på tide å takle det og se om ditt siste forsøk er bedre enn den forrige. Finn foto referanser, se i speilet for et selvportrett, eller sette ut den interessante objektet du alltid ønsket å trekke godt som et klart glass under en lampe og studere den. Skisser den løst først å etablere den grunnleggende form og proporsjoner og balansere den på siden, og deretter starte skyggelegging og detaljering.
  11. 11
    Kopier en master tegning eller maleri. Vermeers "Pike med perleøredobb", Leonardo da Vincis selvportrett, en av Turners landskap, eller andre maleri eller tegning av en klassisk master kan inspirere deg til å styrke dine ferdigheter. Søk etter eksempler på nettet eller lese kunsthistorie steder å velge en mester til å trekke fra. Dette er en god pause hvis du har slitt med noe som komposisjon eller dybde og ønsker å forstå hvordan store artister fra fortiden oppnådd sine resultater.
  12. 12
    Rengjør og organisere kunst forsyninger. Noen ganger er det vanskelig å komme i gang hvis du ikke finner de materialene du trenger. Håndtering av kunst forsyninger mens du setter dem bort på sine plasser vil også begynne å gi deg ideer om ting du kan gjøre med dem. Hvis du har samlet en rekke forskjellige forsyninger for ulike medier, kan dette være den blokken i seg selv: for mye interessant rot, altfor mange attraktive distraksjoner.
    • Forsyninger kan ikke være innbydende eller lett å bruke hvis de er skitne. Pasteller mikset sammen i en boks alle ser grå. Akvarell panner kan se brun og gjørmete fra andre farger blandet inn i dem fra den siste maleriet økt. Dusinvis av fargeblyanter i ustand kan se ut som et forvirrende rot og gjøre det vanskelig for deg å velge den eksakte rødbrun du ønsker.
    • Velg ett medium og en overflate eller skissebok basert på hva som er mest interessant for deg mens du setter resten bort. Organisere alt annet tilbake der det hører hjemme og slå seg ned for å komme i gang.
  13. 13
    Lese, lytte til musikk, dans, eller gjøre noe annet skapende virksomhet. Hvilken form, farge og tekstur gjør disse aktivitetene har? Hva bildet (betong eller abstrakt) danner de?
  14. 14
    Se på skyene, en brann, teksturen av en vegg, hull i taket, eller stjernene på himmelen. Hvilke mønstre tror du at du ser? Hva ville du trenger å gjøre for å gjenskape / foreslå disse dagligdagse teksturer? Minner de deg av et annet bilde som du foretrekker å tegne?
  15. 15
    Trekke folk. Ansikter kommer i alle slags former og størrelser, selvfølgelig, men hender, føtter og kroppsformer kan være interessant, også. Prøv handlinger, positurer, og scener hvis du ikke føler for å gjøre et portrett.
  16. 16
    Prøv dyr. De kan være kjent seg, slik som familiens katt, fugl eller hund, eller de kan være dyr i naturen.
  17. 17
    Prøv planter. Botanisk illustrasjon har en lang historie. Forsiktig botanisk illustrasjon ble brukt for identifisering og klassifisering før fotografering ble utbredt. Hvis du ikke kommer til realisme, kan du også gjøre en kunstnerisk tolkning av en plante.
  18. 18
    Rådfør deg med en bok. Du kan lese en bok om tegning for ideer og praksis fag, eller du kan lese noe som ikke er relatert bok, skjønnlitteratur eller sakprosa, for å få tankene beveger seg i en ny retning. For en fantasi bilder, plukke opp en sci-fi eller fantasy bok som foregår i en fantasiverden.
  19. 19
    Sove på det. Noen ganger kreative utbrudd kommer i drømmer eller i de kaotiske tanker og halvparten drømmer du opplever akkurat som du sovner. Hold en notatbok ved sengen for disse ideene. Hvis inspirasjon ikke treffer, minst vil du være godt uthvilt.
  20. 20
    Tegn abstracts, mønstre og former. Ordne figurene inn i en sammensetning som du synes er interessante og dynamiske og deretter eksperimentere med farger. Å gjøre noe som er avslappende på den ene siden, men har nøye gjengitt, intrikate detaljer på den andre, trene elegante grensen design og mønstre eller prøve å gjenskape Celtic knotwork.
  21. 21
    Se tilbake gjennom gamle skissebøker for ideer. Noe du tegnet for lenge siden kanskje ikke har kommet ut slik du ønsket, hvis du kan se hva som gikk galt med det, du er halvveis til å gjøre det bedre. Det kan være inspirasjon i seg selv, minner deg på hvor mye du har vokst. Du kan også finne perler du ikke visste hadde kommet ut så godt. De kan være inspirerende også.
  22. 22
    Bygge vaner rundt tegningen og malingen. Har du alltid lytte til musikk mens male, eller alltid lytte til visse musikk? Liker du å tenne røkelse før du starter? Kanskje det ville hjelpe hvis du alltid tømme utkast bord og rense penner før du begynner. Bygge opp en kort, enkel ritual av aktiviteter du gjør i samme rekkefølge hver gang du starter det settet forholdene litt annerledes fra alt annet i livet. Det spiller ingen rolle hva du velger å gjøre miljøet mer kunst-vennlig, det viktigste er at disse ritualene bli påminnelser, og hjelper deg å etablere triggere for dine kreative vaner.
    • Prøv daglig tegning eller daglig maleri og blogg det, eller holde en art journal. Selv en to-minutters gest skisse hver dag er en god måte å bygge opp en vane og holde opp en rytme av kreativitet. I den travleste livet, er det mulig å få tid til en to-eller fem-minutters aktivitet. Når du legger inn resultatene på nettet, vil du koble deg til et sosialt belønningssystem. Venner vil kommentere og vanligvis kompliment arbeidet ditt. Jo lenger du gjør dette, jo bedre din daglige kunst vil bli, noe som betyr at dønning av sosial støtte vil bli større og større.
  23. 23
    Slå opp et sted du alltid har ønsket å besøke eller se, så slå det opp og male det eller male det på egen hånd.

Tips

  • Tegn i din egen stil og finne inspirasjon i hva gjør du føler for tegning.
  • Det er greit å tegne hva du vil, akkurat slik du vil. Det trenger ikke å være spesielle eller viktig, og det absolutt ikke trenger å være "riktig", hva nå enn det betyr. Hvis du virkelig ikke liker resultatet, kan du alltid tegne noe annet.
  • Hold en skisse bok rundt slik at du kan gjøre minst en grov skisse når inspirasjonen kommer.
  • Det er greit å tegne ting som du aldri har tegnet før. Variasjon er god praksis og det holder ting interessant.
  • Prøv først i morgen. Noen ganger sinnet er mest fleksible før alle filtrene er helt våken.
  • Trekke fra en ekte emne når det er mulig, spesielt hvis du går for nøyaktighet. Form, farge og tekstur er best fanget fra the real thing. I noen tilfeller er et fotografi en bedre kilde, for eksempel hvis motivet er forbigående (en spesiell solnedgang, trafikk) eller ikke noe lett sett (en havskilpadde). Fotografier er bra for to ting: detalj og proporsjoner. De er ikke veldig bra for farge eller verdi - lyse farger overeksponere til hvite og mørke farger får altfor mørkt, så bedømme et bilde mot lignende ting du har sett i person er den beste måten å få farge og verdi nøyaktig. Når det er ditt eget bilde, vil det vekke minnet om det øyeblikket du klikket den.
  • Dagdrømmer om å tegne mens ridning heiser, stå i kø, eller på annen måte stuck med ingenting å gjøre. Dette vil faktisk forbedre dine tegneferdigheter, spesielt hvis du forestille deg det i detalj linje for linje. Forestill deg å gjøre det perfekt, og du vil kanskje overraske deg selv neste gang du gjør det på ordentlig!
  • Når du utfordre deg selv, hjelper det å gjøre små foreløpige skisser for å etablere oppsettet slik at du ikke overbelastes ned i detaljene.
  • Det er også greit å trekke det samme om og om igjen hvis du liker det eller du ikke er fornøyd med hvordan det kom ut. Som kan resultere i en rekke kunstneriske vekst langs veien eller en vakker serie som du endre vinkelen du trekke det fra, registrere endringer i en rose fra dag til dag, eller prøve ulike medier og teknikker.
  • Når du våkner husker det første du ser, slik at du kan tegne det senere hvis du er lei.

Advarsler

  • Mens det er ingenting galt med å tegne fra et fotografi til praksis, husk at du ikke kan være i stand til å offentliggjøre resultatet hvis du ikke har opphavsretten eller har tillatelse. Finne kilder til bilder der du kan få tillatelse. Noen art lokalsamfunn har delt bildebibliotekene fra medlemmene. Wikipedia bilder er ofte på Wikipedia Commons, lese vilkårene og ære vilkårene som er oppført ved å kreditere fotografen eller ikke selge de resulterende avledede produkter. Bedre ennå, kan du bruke dine egne bilder.
  • Ikke kopier et bilde for nøyaktig. Bilder er bra for proporsjoner og detaljer på enkelte ting, men de har en rekke skjevheter også. Lyse farger kan overeksponere til de er helt hvite. Trær og andre mørke elementer kan bli svart eller nesten svart. Fargen kan være dramatisk forskjellig fra virkeligheten. Med mindre du gjør fotorealisme, kopiering graden av detaljer og hardkantede fokus på alt i bildet kommer til å skape en urovekkende tegning. Prøv å forenkle hva som er der og detaljer bare hva som er det viktigste. Detalj øynene på et portrett, for eksempel, men trekke håret som en løs masse av tone eller farge heller enn å prøve å skildre hver strand perfekt.